کد خبر: ۵۵۸۸
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

کوچه پروتئینی‌ها در محله زیباشهر

کوچه استقلال یک، معبری فرعی در ضلع جنوبی محله زیباشهر است. فروشگاه‌های مواد پروتئینی در ابتدای این کوچه قرار دارد و برخی انبار‌های متعلق‌به صاحبان این کسب‌و‌کار را هم در خود جای داده است.

کوچه استقلال یک، معبری فرعی در ضلع جنوبی محله زیباشهر است. فروشگاه‌های مواد پروتئینی در ابتدای این کوچه قرار دارد و برخی انبار‌های متعلق‌به صاحبان این کسب‌و‌کار را هم در خود جای داده است. جز این‌ها چند واحد آموزشی هم دارد که این روز‌ها در تابستان تعطیل هستند و خیابان استقلال یک روز‌های آرام خود را سپری می‌کند.

 

کوچه پروتئینی‌ها در محله زیباشهر

مسجد حضرت‌رقیه (س) از قدیمی‌ترین مساجد منطقه است که حدود ۴۵‌سال قبل بنا شده است. این مسجد توسط هیئت متوسلین به حضرت قمربنی‌هاشم (ع) اداره می‌شود و در زمان دفاع مقدس، مرکز اعزام نیرو‌های داوطلب بوده است.

کوچه پروتئینی‌ها در محله زیباشهر

بوستان خطی شب‌رنگ در انتهای کوچه استقلال یک قرار گرفته است. این فضای سبز محلی حدود دوازده‌سال قبل در این نقطه احداث شد.

کوچه پروتئینی‌ها در محله زیباشهر

کال آموزگار نیز در انتهای این کوچه قرار گرفته است. این مسیر در سال‌های اخیر ایمن‌سازی و زیباسازی شد و اکنون مسیری است که در زمان بارش‌های رگباری برای انتقال آب به بیرون شهر به کار می‌آید.

کوچه پروتئینی‌ها در محله زیباشهر

دبیرستان‌های دخترانه «آیین اسلام» و «طلیعه» به‌ترتیب در سال‌های ۱۳۶۶ و ۱۳۶۷ کنار یکدیگر و در این معبر احداث شدند و در‌مجموع میزبان حدود هشتصد دانش‌آموز در دوره اول هستند.

ارسال نظر